Profesionální fotografie mohou zvýšit cenu nemovitosti

 

Chcete zvýšit cenu vámi prodávané nemovitosti? Pak mějte na paměti, že první dojem udělá u kupce hodně. Už pohled na fotografie prodávané nemovitosti může rozhodnout o tom, kolik vám bude ochoten zaplatit a jestli vás vůbec osloví.

 

Kvalitní fotky mohou váš byt kupcům ukázat v té nejlepší formě. Záleží na dobrém světle, perspektivě, barvách. Výsledný obrázek nejen že navodí příjemnou atmosféru, ale zachytí přednosti a zakryje nedostatky interiéru. Profesionální fotograf docílí výsledků, jichž třeba vy sami jako amatéři s rodinným kompaktním fotoaparátem nedocílíte.

 

Připravte byt na focení

Všechno ale nezávisí jen na umu fotografa. Na focení musíte byt také nejprve připravit – poklidit, schovat osobní věci, naleštit a vhodně rozestavit nábytek, aby byt vypadal prostorný a světlý, zvolit vhodné dekorace a podobně.

Ani to ale není jen tak, proto je i v tomto případě vhodné oslovit odborníky na takzvaný ‚home staging‘ - přípravu  nemovitosti na prodej či pronájem. Tým odborníků na interiérový design vám pomůže dát byt do podoby, v jaké kupce nejlépe osloví. O tom, proč má smysl tuto službu před prodejem nemovitosti využít, se více dočtete v článku věnovaném přímo home stagingu.

Říkáte si, že platit za profesionálního fotografa a homestaging nechcete? Pak věřte, že pokud žádný z výše uvedených kroků nepodceníte, může se vám investice do těchto služeb při prodeji nemovitosti i několikanásobně vrátit.

 

Buďte připraveni, až kupec přijde k vám

Pokud už máte na realitních webech krásné fotografie své nemovitosti a kupci se vám hlásí, neznamená to, že máte vyhráno. Tady vaše snaha rozhodně nekončí. Zásadní při rozhodování kupce totiž může být okamžik, kdy se přijde na prodávaný byt osobně podívat. Když zjistí, že skutečnost neodpovídá fotografiím, které ho zaujali, od nákupu ho to odradí.

Proto byste se měli snažit udržovat během prodeje byt ve stavu, v jakém ho prezentujete – uklizený, čistý, s naleštěným nábytkem, kachličkami a vodovodními bateriemi a zbytečně nevystavovat své osobní věci. Dejte si pozor i na zdánlivě skrytá místa – například komory či vestavěné skříně, do kterých by se kupec také mohl chtít podívat.